Har du nøkler på avveie?

Det kan være problematisk for en virksomhet om nøkler kommer på avveie. Vi anbefaler derfor et elektronisk adgangskort, også til små og mellomstore bedrifter.

Har du nøkler på avveie?

Sikkerhet handler om mer enn bare sikring av verdier og verdifulle gjenstander. Det handler også om sikring av det som er uerstattelig, som sensitiv informasjon og personellsikkerhet. Det er viktig for oss at at våre kunder vet hvilke hensyn og forholdsregler som bør tas for å sikre verdier, både de som kan og ikke kan erstattes.

Ulemper med tradisjonelle nøkler

De aller fleste har opplevd å miste eller rote bort en viktig nøkkel. Som regel finner man dem heldigvis igjen, men noen ganger gjør man det ikke. Da oppstår det en rekke utfordringer og problemstillinger man må forholde seg til. Kanskje har man vært «heldig» og mistet nøkkelen langt unna låsen den tilhører, slik at det nærmest er umulig for finneren å misbruke den. Dessverre er det sånn at man ofte mister nøkkelen i forbindelse med låsesituasjonen, slik at den blir liggende i nærhet til låsen den tilhører, eller utenfor bygget eller parkeringsplassen. Dette skaper store sikkerhetsutfordringer.

Dersom man er uheldig og mister en nøkkel må man kanskje se seg nødt til å skifte den aktuelle låsen. Har man da mistet en systemnøkkel som låser opp mange av byggets dører, kan man se seg nødt til å skifte ut store deler eller hele låsesystemet. Dette er dyrt og omfattende arbeid.

Adgangskort, også for små og mellomstore bedrifter

En god løsning på denne problematikken er å gå over fra nøkkel til adgangskort. Vi er markedsledende på elektronisk sikkerhet og tilbyr sikkerhetsløsninger til alle virksomheter og institusjoner i Norge. Vi ser at det blir stadig mer utbredt å investere i adgangskort med bilde, firmanavn og -logo, samt personlig kode, også for mindre og mellomstore bedrifter og borettslag. Vi tilbyr ideelle og skreddersydde løsninger til alle virksomheter i hele landet, uansett størrelse og behov.

Fordelene med adgangskort

Fordelene med å ha adgangskort kontra tradisjonelle nøkler er mange. Først og fremst er det sikrere fordi adgangskortene kun fungerer dersom man både har kortet og den tilhørende personlige koden. Man bestemmer selv hvilke tider på døgnet kode må benyttes sammen med kortet. For dører i fasadene er det anbefalt å bruke kort og kode hele døgnet.

I tillegg gir adgangskortet muligheten til å kontrollere hvem som slipper inn i de forskjellige delene av bygget til hvilke tider av døgnet. Det er ikke en selvfølge at alle ansatte må ha tilgang overalt alt 24/7. Videre kan det være nyttig i ettertid med en oversikt om hvem som  har oppholdt seg i bygget utenfor arbeidstiden, spesielt dersom det har skjedd noe uvanlig.

Vi administrerer sikkerhetsanlegget ditt

Andre fordeler med å velge personlige adgangskort fremfor nøkler er at våre operatører kan om ønskelig overta ansvaret for administrasjonen av kortsystemet. Vi hjelper til med å deaktivere adgangskortet til ansatte som forlater virksomheten, selv om de evt. ikke har levert inn sitt adgangskort. Dermed unngår du at både elektroniske nøkler / adgangskort kommer på avveie.

Bytt fra nøkkel til ID-kort med personlig kode

Har du spørsmål om hvordan vi kan hjelpe deg med å gå over fra nøkler til adgangskort? Vi svarer gjerne på dine spørsmål! Dersom det skulle være ønskelig stiller vi gjerne opp på en kostnadsfri befaring av dine lokaler og gir deg veiledning i forhold til hvilken løsning som er mest egnet for dine behov.

Har du spørsmål eller ønsker en uforpliktende prat om overgangen fra nøkler til adgangskort? Ta kontakt med oss i skjemaet under.

Kontaktsskjema

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.